duminică, 23 martie 2008

Industrial graveyard...

Articolul acesta se vrea mai carcotas, si poate ca am si motive, mai ales ca acest cimitir industrial se gaseste la mai putin de 300 de metri de Castelul Corvinilor.Sigur n-am dat eu gaura la macaroana si nici nu ma bat cu balaurul cu flacari, dar instinctul meu de chinez fotograf ce da cu blitzul la fiecare metru, m-a obligat sa va arat cum intelege romanul, o afacere care in alte tari e profitabila si se numeste TURISM.

Facem un scenariu, cineva aude pe Internet de acest castel si e curios sa-l vada ( ca si in cazul meu si sigur a multora)...Si turistul strain ajunge la Castel...Pana aici toate bune si frumoase, turistu isi bulbuca ochii in acel colt de istorie, frumos conservat, face poze, citeste istorie se minuneaza, deci e de bine...Ca o completare am  aflat ca in majoritatea timpului exista si o "brigada artistica" ce te transpune in epoca respectiva, eu cand am fost nu era...In sfarsit nimic de carcotit la adresa castelului, chiar ramai impresionat de ceea ce este acolo. Problema este atunci cand te departezi nitel de castel si vrei sa vezi imprejurimile...



Ajuns intr-un asemenea loc poti face 2 lucruri: sa oftezi si sa te intorci, sau sa te pui la filmat/pozat ca orice strain dornic sa arati celor din tara ta in ce hal traim noi romanii, pentru ca se stie ca foarte putin se arata ce e frumos , mai mult ce e urat ...
Aceasta zona fiind populata de o lume foarte variata, astfel in cele 5 min cat am stat acolo s-au perindat tocmai extremele societatii





Fiecare cu mijlocul lui de deplasare, unii cu un cal putere, altii cu mai multi...


          .... si toate in acelasi loc.

Facand o pirueta de 380 grade se poate vedea evolutia de la acest castel la epoca industriala, 
epoca ce a fost distrusa  de nerentabilitatea zilelor noastre cand o duci cel mai bine din afaceri de bisnita si fier vechi.











Ar fi multe de indrugat despre felul in care s-a ajuns la acest cimitir industrial. dar sigur toata lumea stie cum s-au privatizat toate intreprinderile si ce-au ajuns ele acum.S-a furat tot ce era fier vechi, se mai fura caramizile si alea daca mai sunt...Au mai ramas doar scheletele de beton..





Oare cat va trebui sa treaca pana cand in locul acestei cladiri se va inalta un hotel care sa-si astepte turistii insetati de istoria locurilor, nu dornici de a poza gunoaiele si mizeriile din imprejurimi?

Pana atunci, noi sa fim sanatosi... ca boala oricum vine!!!