miercuri, 15 iunie 2011

Rezervația Fânațele Clujului...

Fânațele Clujului (perimetrele Copârșaie și Valea lui Craiu) este o rezervație botanică aflată în preajma municipiului Cluj-Napoca, cu o vegetație specifică zonelor din Asia și Europa răsăriteană.
Rezervația ocupă 75.000 m2. Solul bogat în carbonat de calciu, relieful accidentat și climatul plăcut au dus la dezvoltarea aici a unei vegetații de stepă, similară celei din partea sudică a Ucrainei. Au fost identificate aici 450 unități sistemice, printre cele mai valoroase numărându-se xerofilele pontice, cele pontico-mediterane, plantele continental-orientale, ș.a.



Rezervația este cunoscută și ca fiind unicul loc din România unde trăiește vipera de fâneață (Vipera ursinii rakosiensis).
Binenteles ca astea le-am citit dupa ce-am ajuns acasa... in sensul ca habar n-aveam eu ce tre' sa caut acolo sau mai ales sa am grija ca mai sunt si gazde mai veninoase... e bine de stiut pe viitor.

 Colegul meu era foarte incantat de aceasta rezervatie, eu nu prea am vazut decat niste tufe si multe floricele.Asa ca spre rusinea mea... m-am adapostit la umbra si am fugit dupa cateva gaze si le-am luat in chip. Ceva mai incolo la fel ca mine se tolanea un nene ce avea grija de cateva vacute ... pazite cu strasnicie de o ... o oaie si aia lesinata de caldura.Deci multa liniste!
Iata si viata de la nivelul ierbii... adica ceea ce m-a interesat pe mine!














   La aproximativ 2 ore incepe o galceava pe cer, norii se cam constipa... asa ca trebuie sa ne retragem incetisor spre masina.
  La urmatorul deal totusi opresc sa fotografiez ploaia ce uda Marastiul in timp ce in Manastur se facea plaja.






 Si-am incalecat pe-un Land Rover si-am zis Game Over!!!


 Numai bine!!!

Un comentariu:

Traveling Hawk spunea...

Frumoase chestii ai vazut tu la firu' ierbii, Cataline! O zi pasnica de vara, cum ii place drumetului...Imi place si prima poza cu ploaia, e faina rau!